Till Minne av Lily Of The Valley ღ 2002-06-01 - 2018-02-20

torsdag 25 mars 2010

Imorse kände jag, att det vore väl en bra idé att klä mig lite finare! Vädret såg ut att bli fint, och jag, var supertrött! Sagt och gjort! Jag tog på mig mina nya jeans, en chockrosa blus och min ljusa kappa..Jag har fått många fina ord idag om min blus, att färgen klär mig!
Det har gjort mig mycket piggare och gladare :D))
Nya skor står också på min lista, både fin-och sportskor! Så jag körde mot köpcentrat efter arbetsdagens slut! Parkeringarna var knökfulla! Nää!!!! Jag körde till Blomsterlandet istället!

Vilken fin avslutning på dagen jag fick, när jag gick för att titta på deras uteblommor..
En humla!!!
Mitt hjärta tog några extra glädjeskutt :D))


(Bilden är från sommaren 2009)

ö

10 kommentarer:

Lisas torp sa...

Oj, så härligt det låter när du talar om vårkläderna!
Jodå, de lovar värme och vårväder i tidningarna, men metrologerna säjer att vi ska få mera snöööööö!!! Blä och usch, så trött man är på vintereländet nu, men så härligt med blomstren hos dej!

Ja, nu får banne mej den nedriga vintern ge sej nån gång! Nu kan det väl ändå vara nog - det är över 3 månader nu med snö...!!!!!!

Nåväl, vi har ljust i alla fall - långa dagar och sköna morgnar oavsett väder!
ha en fin kväll!
Kram
Lisa

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Blommor eller skor, det är roligt att titta på båda! Och härligt med lite vårkläder, det gör en lättare både rent fysiskt och själsligt... ;-)

Ha det fint!

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Börjar känna mig lite besatt av våren och känner hur jag söker efter vår överallt... Skönt att höra att humlorna överlevt iaf!
Skönt med lite nya kläder men skönare med lite goa kommentarer!!
Behöver både uppdatera garderob och skor...
Kram Mimmi

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Ja, Nu vill man ha lite nya blommor till påsk! Kul för dig att få se en humla.Då skulle man bli glad. I morgon ska det bli lite varmare. Skönt!
Kram Anette

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vad härligt det låter! Vi har varit inne nästan hela veckan för ungarna är sjuka :0(. Inge vidare men vi hoppas på sol nästa vecka så ska vi ta igen allt!
Kram/ Anna

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vad härligt du beskriver din dag! Nu börjar äntligen våren! Vi ska visst få strålande väder, hoppas det håller i sig :D
Ha det gott!
kram
nina

Hannis sa...

Vilken humörshöjare!
Både kläderna och humlan!
Kan tänka mig att du fick komplimanger, det låter så vårfräscht.

Vet du, i går såg jag snödroppar=))
Jag höll på att börja jubla högt!
Det kändes som ett vårtecken.

Kram och en underbar helg önskar jag dig/
Hannis

Lycka är ~ Onnea on sa...

Vackra färger piggar nog upp. Både på klader och annat också.
verkar som om det här hos oss även kan bli en vår i år också. Men än har vi massor snö kvar.
Ha en fin helg!
~Marita~

Vitt o Vältummat sa...

Nu är det verkligen hög tid att ta fram andra kläder. Min vinterjacka känns som ett helt hästtäcke!
Ha det bra
Kram
Åsa

Poppins sa...

Du klär i starka färgr så jag kan tänka mig att du såg fin ut i chockrosa. Ibland vill man ha testa något nytt eftersom man brukar ju alltid ha samma färger på sina kläder.
kramis