Till Minne av Lily Of The Valley ღ 2002-06-01 - 2018-02-20

fredag 7 maj 2010

Det är kallt,ruggigt och blåsigt! Så...

'
Idag skulle jag bara vilja göra så här som denna livsnjutare...



Kom inte med från början:

Det har varit en intensiv vecka!
I tisdags fick jag en chock!
När jag skulle tanka fungerade inte kortet, provade flera gånger..
En obehaglig känsla kom krypande!
Kollade närmsta bankautomat! Nä!!! Det här stämmer inte!!!!
Körde till "min" bank, checkade den uttagsautomaten.
Inga pengar hade dragits från mitt konto!!!
Nu blev jag riktigt kall, kände hur allt blod försvann från mitt huvud..Panik!!!
Åkte hem, ringde telefonbankens självbetjäning! Inga pengar hade dragits!!!
Man fattar inte! Kan inte ta in..Jisses!! Hyran, lån, bilskatt!! En massa far upp i huvudet på en!!!!
Jag ringde telebankens personliga service, där damen upplyste mig om att jag fick ringa runt och ta reda på OCR-numrerna och sedan fylla i en sparbanksgiroblankett på nytt och skicka iväg??
Posten hade slarvat bort försändelser för den 23 april, däribland dem fanns mina bakgirokuvert..
Jag var alltså ute i god tid, kände mig helnöjd när jag postade dem..Hmm!
Jag hade 11 OCR-nummer att fixa! Hur lätt är det efter kl.17.00?
Tänkte på hyran och förseningsavgifterna jag skulle få fastän jag var helt oskyldig!!
Efter mycket om och men fick jag tag på en del av räkningshavarna, och de hjälpte mig. En del fakturor var försena att betala , nya fakturor har redan skickats iväg..
Jisses! Här har jag gått i godan ro och trott att allt var frid och fröjd!!!
Nåväl, jag ringde en gång till, och pratade med en helt underbar tjej, verkligen serviceminded, på telebanken. Hon hjälpte mig med att betala några fakturor direkt. Dagen efter ringde jag Trafikstyrelsen och fick veta att jag har körförbud!!!!!!
Gissa om jag blev förbannad, ledsen, upprörd och jag vet inte vad!!!!!
Onsdagen och gårdagen gick åt att fixa de flesta andra räkningar med hjälp av trevliga tjejer på tb, så det mesta är nu betalt..
Tack och lov!!!
Nu måste jag äntligen få ändan ur vagnen och fixa mina fakturor över nätbanken...
Och..
Jag har fortfarande körförbud!!!!!

Igår när jag var på väg hem till min bostad, hade varit och inhandlat lite mat för att göra en god middag, eller två.
Jag gick i godan ro i mina egna tankar, funderade på vad jag skulle göra för gott, hade två alternativ..
Tittade in mot passagen vid mitt förrförra hem men mitt öga fastnade på något helt annat.
Något groteskt! Det tar tid innan jag får in saker när jag blir chockad. Jag fattade inte vad jag såg! Jag bara såg blod..Skräckfilm!
En gammal tant låg utanför sin ytterdörr och var helt blodig i ansiktet. Blodet var lite intorkat!
Händerna, jackan var helt nerblött. En stor pöl, riktigt rött tjockt blod! Allt var helt overkligt!!!!
Jag försökte hjälpa tanten sätta sig upp. Jag hade snabbkollat läget med henne! Bara några sekunder efter kom en tjej och jag kallade henne till mig.- Vad är det som har hänt? Tanten själv tyckte att det var någon som hade satt sitt ben framför henne så hon hade snubblat. Senare kom jag på, när jag sköljde bort det mesta av blodpölen därute, innan ambulansen kom, att det nog varit två katter som kommit i hennes väg! För när jag var där ute, så busade två katter, och de jagade varandra..
En ung kille och hans tjej kom också till undsättning! Vi ringde tantens dotter, och när hon kom var hon väldigt arg för hon misstänkte att hennes mor legat där ute sedan hemtjänsten släppt av henne, vid kl.15.00. Dottern hade bett dem vänta tills de såg att hennes mor gått in men det har de tydligen inte gjort. Det kan nog stämma ganska bra för blodet var ganska stelt.. Jag kom förbi vid 17.00-tiden.

Skönt att det finns människor som bryr sig! De unga paret var jättegulliga :D

Kände bara att jag ville få det ur mig! Har inte sovit så bra inatt! Jag bara tänker på den stackars tanten..

ö

9 kommentarer:

Hannis sa...

Ja, jag med!
Håret stod rakt upp när jag cyklade hem, både pga av blåst och kyla!
Så nu blir det kaffe och en mörk chokladbit=))

Ha en riktigt go helg/
Kram Hannis

Fröken Tindra sa...

Huu, vilken vecka du haft!! Vad läskigt med den gamla damen. Hoppas att du kan sova bättre i natt. Själv blev jag vansinnig idag på en käring... Så fruktansvärt nonchalant trots att hon smällt upp sin bildörr i min. Be om ursäkt? Nej, då, där fanns minsann inget (färg + liten intryckninjg), jag var bara överkänslig!! Tror du man håller på att explodera??
Ha en skön helg!!
Kramisar.

Anki sa...

Oj, nu avlöser skräckupplevelserna varann minsann, skönt att du löste det mesta med betalningarna...och tanten, fy vad hemskt!
Hoppas det är lugnare nu och du får en härlig helg, helst utan kyla och blåst...jag tror fan jag blåser bort, hihi!

Kramis!

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Stackars dig, hoppas att du får en bra helg iallafall.
Kram Anette

Lycka är ~ Onnea on sa...

Nämen vad du haft för dig, stackarn.
Tur att du råkade gå förbi och hjälpte tanten, skyddsängel kan man ju säga att du e.
Ha en fin helg!
~Marita~

Poppins sa...

Vilken hemsk vecka! Stackars tant som trillat så illa. Hoppas det gick bra med henne och att det inte var så allvarligt trots allt blod. Hoppas också att hon inte blivit alltför nerkyld. Du är en ängel! En skyddsängel som fanns på plats för att hjälpa damen - vilken tur!

Historien kring räkningarna är ju helt otrolig! Kan tänka mig att vare sig banken eller posten tar ansvar för slarvet. Men kanske du skulle höra dig för?

många kramar från Poppins

Trolda sa...

Ja här var det dramatik må jag säga...! Stackars lilla tanten där...TUR att DU finns! En sån fin insats - FLER skulle vara som lily!!! =D Och fyyyy vad trist med alla räkningarna...och bedrövligt att DU skall behöva ta tag i allt själv , och KÖRFÖRBUD!?! Hoppas allt löser sig till det bästa!

Trolda - kramar =D

Mycket annat & lite betong sa...

Usch, vad mycket du varit med om. Men vilken tur att du kom så du kunde hjälpa den stackars tanten.

Mysigt med växterna i alla fall.

Trevlig helg!
Agneta

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Men kära nån Lily, vad du fått utstå! Detta inlägg har jag missat, so sorry. Förstår att allt detta varit jobbigt!
Tur att det finns människor som bryr sig!
Ha det gott vännen!
kram
nina