Till Minne av Lily Of The Valley ღ 2002-06-01 - 2018-02-20

tisdag 13 juli 2010

Morden i Midsomer



Ikväll börjar sista säsongen av Morden i Midsomer med John Nettles som kommissarie Tom Barnaby.

Jag älskar engelska deckare..
Just i Midsomer gillar jag de underbara miljöerna, så vackert och fridfullt, mycket tilltalande för en romantiker som mig. Naturligtvis är ju inte charmen och humorn hos de två huvudrollsinnehavarna något negativt ;-)))
Människor med glimten i ögat..
Det är livet!


(lånad bild)

4 kommentarer:

Fröken Tindra sa...

Ja, det är en himla mysig serie! Vi skall spela in kvällens avsnitt. Semestern har ju inte börjat än och jag bör somna innan avsnittets slut så att säga. Annars blir det ännu jobbigare att gå upp i morgon än vad det redan är.
Kram!!

Pysselpalatset sa...

Hej du, jag det är en himla bra serie.. har hört att det är hans sista omgång... komme r visst fyra avsnitt till jul... men sedan kommer en ny kriminalkomisarie att utses... spännande. ler vilka otroligt vackra pioner nedan... oh.. kram jeanette

Trolda sa...

Ja men visst är det bara en helt underbar serie! =D Och som du säger så utgör ju MILJÖN och deras torra HUMOR hälften av nöjet =D Jag njuter, och längtar alltid till vackra England o Skottland då =D

Trolda - kramar =D

Poppins sa...

Älskar också engelska deckare! Miljöerna och personerna är så intressanta och så tycker jag om att höra "riktig" engelska.
Undrar hur det kommer att bli med en ny huvudperson i Midsommer? Det liksom ÄR ju John Nettles som gör hela serien.
kramar i sommarvärmen!