Till Minne av Lily Of The Valley ღ 2002-06-01 - 2018-02-20

lördag 25 juli 2015




Första veckan efter semestern avklarad..
För att fira det blev det hembakade saffransscones med en aning kanel
och till det, 
Devonshirecream och svart vinbärsmarmelad, 
och, 
en stor mugg starkt svart kaffe.

Lite ommöblering i vardagsrummet ska jag pyssla med nu i helgen.
Inget vidare väder att vara ute i så passar på att fixa lite inne.
Ska bli kul att ändra om lite.
Jag har tankar på att fixa till ett "julskåp",
lite tidigt än men bra att ha det med sig lite så i tanken.
Om det sen inte blir något gör inte så mycket.
Tycker bara det är kul att fantisera, drömma, visualisera.
Min lisa för själen 


4 kommentarer:

Hannis sa...

Att drömma och visualisera är verkligen är verkligen en lisa för själen.
Ibland tycker jag att själva planerandet är det bästa.

Saffransscones låter fantastiskt!

En mjuk söndag till dig!
Kramen Hannis

Änglarum sa...

Det lät som en alldeles underbart god start eller avslut på första veckan :) ja tänk jul det låter långt borta :0 men ett tu tre är vi där.Må så gott< kram Jessica

Marie maräng sa...

Tiden går så fort så vips är det jul igen :)

Trevlig helg!
Kram Marie

G:a Affären sa...

Att möblera om kan bara bli på två sätt, bättre eller sämre. Oftast slutar det för mig att allt dras tillbaka på sin ursprungsplats igen.
Att fantisera och drömma mår man säkert bra av. Och ditt tänkta julskåp låter spännande!

kramar /Cia